Cégkapu ügyintézés

A korábban viszonylag egyszerűen működő Ügyfélkapu használata 2019. január 1-től már nem elegendő a NAV bevallások beadásához, ahhoz már mindenképpen szükséges a Cégkapu használata.

Bár a változtatásnak sok értelme nincs, aki eddig nem tette meg, annak most muszáj megtennie a Cégkapu használatához szükséges lépéseket.

Ezek a lépések a következők:

  1. Az ügyfél Cégkapu kezelésére jogosult képviselője (nem elég ügykezelőnek lenni!) belép a https:\\tarhely.gov.hu oldalra a saját ügyfélkapus adatait használva
  2. A jobb felső sarokban található Beállítások menüt használva a Cégkapu adminisztráció funkciót választja ki
  3. Itt kiválasztja azt a céget, akihez hozzá akarja rendelni az új ügykezelőt (vagyis azt a személyt, aki majd beadja a NAV bevallásokat)
  4. Az Ügykezelők pont alatt az Új hozzáadása gombot használva már csupán annak a személynek az adatait kell megadni, aki a bevallásokat be fogja adni
  5. A 4. ponthoz szükséges adatok:

– a bevallásokat majd beadó személy neve

– anyja neve

– születési helye

– születési ideje

Az egész eljárás végrehajtása után a magánszemély a saját ügyfélkapus adataival már be tudja adni a szükséges adatszolgáltatásokat a NAV felé.

Leave Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük